Сформованість фонетичних навичок — неодмінна умова адекватного та повноцінного розуміння мовного повідомлення. Це стосується точності вираження учнівської думки і виконання іноземною мовою комунікативної функції.
У процесі навчання іноземним мовам в ЗНЗ особливо багато часу приділяється фонетичним навичкам оскільки їм належить важлива роль. Однак, О. Карпюк, підручник англійська мова та підручник німецька мова, стверджує, що фонетичні навички учнів недостатньо сформовані.
Фонетичні навички — автоматизовані навички вимови звуків іноземної мови та їх сполучень, виділення звуків у потоці звучної мови, грамотна постановка наголосів, інтонаційне оформлення синтаксичних конструкцій іноземної мови.
Досить хороший матеріал для навчання вимови з німецької та англійської мов — О. Карпюк, підручник «Англійська мова», та підручник «Німецька мова». Мова йде про практичний матеріал, що має комунікативну направленість. Цей принцип передбачає навчання фонетиці не як самоцілі. Він підпорядкований потребам спілкування; багато вправ мають умовно-комунікативний характер: наприклад, римування у функції лічилок, пісень і т. д. Сам навчальний матеріал відібраний відповідно до певних принципів та фонетичних явищ і необхідний в процесі оволодіння іноземною мово як засіб спілкування в межах вимог, що передбачені програмою. Ситуативно-тематична зумовленість фонетичного матеріалу у О. Карпюк підібрана таким чином, що він вплітається в тканину уроку, зберігаючи його змістовний план. Авторка стверджує, що у навчанні вимові обов’язково поєднується свідоме управління артикуляцією, і несвідома імітація.
Запровадження за О. Карпюк, підручник «Англійська мова», та підручник «Німецька мова», фонетичного матеріалу відбувається в результаті суворого дотримання принципів посильності та послідовності. Спочатку вони легкі, потім більш складні, відомі і незнайомі.
Сам процес навчання фонетичним навикам відбувається наступним шляхом — від ізольованого звуку — до мовлення — до пропозиції (мовленнєвий зразок) і навпаки — від мовленнєвого зразка — до мовлення – і ізольованого звуку.
Знання, які пропонує О. Карпюк, забезпечують реалізацію принципу свідомості в процесі оволодіння іншомовною фонетикою. Це дозволяє найбільш раціонально формувати навички вимови школярів.
На просунутих етапах закріплюються фонетичні знання, в тому числі і удосконалюються вимовні навички. Робота над вимовою тісно пов’язана з іншими аспектами мови – граматикою, лексикою, оскільки вона інтегрується в комунікативну діяльність школярів.