Навчальна дисципліна «Я і світ» дуже пов’язана із суспільствознавством. Це, в свою чергу, спрямовується на розвиток патріотичного виховання дітей та соціалізаційні процеси. Основою вважають усвідомлення особистого «Я», розвинення самосвідомості, діти будуть прагнути до самовдосконалення, саморозвитку. В учнів будуть формуватися соціальні та життєві компетентності, вони здобуватимуть досвід соціального характеру, знайомитимуться із загальнолюдськими, загальнокультурними та цінностями національного характеру, дізнаються про норми поведінки у суспільному просторі, про терміни толерантного відношення до інших народностей, культури тощо.
Дисципліна ставить перед собою наступні головні завдання:
-
формувати бережне ставлення до природних утворень;
-
розуміти людські та суспільні відносини;
-
виховувати активну та гуманну особистість за допомогою ціннісного сприйняття світу;
-
розуміти терміни про демократичне суспільство, свої права та обов’язки при поводженні в суспільстві;
-
оволодівати різноманітними поведінковими моделями безлічі життєвих подій;
-
розвиватимуть навички взаємодії у родинах, колективах та просто з іншими людьми;
-
накопичуватимуть та розвиватимуть навички комунікативного спрямування;
-
збагачуватимуть досвід поведінки толерантного характеру, вони будуть співпереживати та допомагати один одному.
Одним з найважливіших аспектів дисципліни є процес формування культури споживання, вміти приймати самостійні рішення в різноманітних подіями, приміряють на себе різноманітні ролі соціального спрямування. Це в подальшому зробить легшим процес їхнього входження в світ дорослих, а ще суспільних та економічних відносин. Окрім напрямку суспільного характеру, будуть активно розвиватися знання культурологічної сфери, діти будуть більш спостережливими, запам’ятовувати ширше коло інформації, мисленнєва діяльність буде покращуватися. Також цей час буде формуватися досвід до творчої роботи, діти будуть більш організованими, вчитися моделюванню ситуації та їх аналізу.
В процесі викладання та моментах підготовки до уроків педагоги повинні займатися врахуванням сучасних освітніх принципів дитиноцентризму, відкритості, інтегративності, свободи роздумів, гармонізації, взаємних відносин, а ще звертати найбільшу увагу на вікові особливості власного класного колективу.
Уроки за своїм характером мають бути соціальними, збільшувати досвід, матеріали повинні бути тільки найнеобхіднішіми та обґрунтованими. Вони, за своєю суттю, повинні відповідати цілям, що ставляться при плануванні, бути орієнтованими ціннісно тощо.
Вся інформація повинна бути викладена доступною дітям інформацією.
Напрацювання он-лайн розділу бібліотеки перенасичена безліччю тематичних розробок. Розділ включає в себе матеріали щодо виховання патріотів, різноманітні напрацювання про нашу державу, традиційні утворення тощо. Присутні розробки соціального значення, як наприклад проблеми виникнення та розв’язання конфліктів, як досягати успіху у навчанні і т.д. Тут Ви знайдете матеріали із природознавства, різноманітні творчі доробки, проектні напрацювання, тренінги тощо.
Джерело https://vseosvita.ua/